6 listopada 2014

Kanapkowo: hummus z jalapeno

Przypadkiem trafiłam na hummus z jalapeno na anglojęzycznych stronach. Szukałam również w polskich blogach i na durszlaku i... wygląda na to, że jestem pierwsza (hip, hip - hurra!) :) Dodatkowo to już 100 post na blogu!! :) 
Wielbicielom hummusu ten na pewno przypadnie do gustu. 
P.S. a papryczki z ogródka mojego Połówka :) 

Potrzebujemy:
- puszkę ciecierzycy, 
- 4 łyżki sezamu, 
- 3 łyżki oliwy z oliwek, 
- ząbek czosnku, 
- 2 papryczki jalapeno,
- sok z połowy cytryny, 
- sól, 
- pieprz, 
- woda (opcjonalnie). 

Sezam podsmażyć na suchej patelni do zarumienienia. Ostudzić i zemleć blenderem na proszek. Dodać oliwę i zmiksować. Dodać odsączoną ciecierzycę, czosnek, sok z cytryny i zmiksować. Dodać papryczki (bez pestek), zmiksować. Doprawić solą i pieprzem. W razie potrzeby dodawać stopniowo wodę (u mnie ok. 3 łyżki).


2 komentarze: