24 czerwca 2018

Obwarzanki

Tak mi się marzyły takie pyszne obwarzanki... i są :) W prawdzie ciasto robiłam dwa razy, bo pierwsze nie wyrosło ani odrobinę - pomyślałam, że wina drożdży, bo dałam takie starsze i... wyrzuciłam to ciasto, zarobiłam nowe, ale ono też nie urosło - mimo, że miało świeże drożdże... Mimo wszystko postanowiłam kontynuować przepis. Wyszły obłędne obwarzanki! Żałowałam, że wyrzuciłam wcześniejsze ciasto... ;) 
Przepis pochodzi z kolekcji na TM. 

Potrzebujemy (12szt.): 
- 300g mleka, 
- 25g świeżych drożdży, 
- 2,5 łyżeczki cukru, 
- 560g mąki pszennej, 
- 25g ziaren słonecznika, 
- 3,5 - 5 łyżeczek soli, 
- 20 - 30g oleju, 
- jajko, 
- ziarna sezamu, sól, mak - do obtoczenia. 

Do naczynia miksującego TM wlać mleko i podgrzewać 3min/37st./obr.1. Dodać drożdże, 0,5 łyżeczki cukru, mąkę, ziarna słonecznika, 2 łyżeczki soli i olej, wymieszać 15sek./obr.6. Następnie wyrobić ciasto interwał/3min. Ciasto przełożyć do natłuszczonej miski, przykryć czystą ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na ok.1 - 1,5godz. 
Wyrośnięte (bądź nie...) ciasto podzielić na 12 równych części. Z każdej części uformować wałek dł. ok 50cm. Każdy wałek złożyć na pół, skręcić spiralnie wokół własnej osi, a końce połączyć ze sobą formując okrągły obwarzanek. Ułożyć na arkuszu papieru do pieczenia i odstawić na ok.10min. 
Piekarnik rozgrzać do 200st. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. 
W dużym garnku zagotować wodę z dodatkiem 2 - 3 łyżeczek soli i 2 łyżeczkami cukru. Obwarzanki ostrożnie kłaść na gotującą się wodę, tak by nie nachodziły na siebie, gotować partiami po 1min z każdej strony. Wyciągnąć ostrożnie z pomocą trzonka drewnianej łyżki i układać na blasze do pieczenia. Posmarować obwarzanki roztrzepanym jajkiem i posypać sezamem. Piec ok.20min w 200st, lub do uzyskania złotego koloru. Upieczone obwarzanki pozostawić do całkowitego wystudzenia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz