6 stycznia 2016

Piernik z piwną nutą

Niby już po Bożym Narodzeniu, ale ja zdecydowałam się w święto Trzech Króli zrobić ten piernik, który zobaczyłam jakiś czas temu u Ewy z Around The Flavors. Dodałam mniej imbiru, a więcej cynamonu...i nie dodałam cukru, a sam miód. Jeśli chcecie dobrze słodkie ciasto dodajcie - jak Ewa - 10 łyżek cukru, jeśli wolicie mniej słodkie ciasta pozostańcie jedynie przy miodzie. Wyszedł bardzo dobry i zniknął tak szybko, jak szybko został postawiony na stole ;) Polecam - szybko, smacznie... czego chcieć więcej? :) 


Potrzebujemy (forma 22cm):
ciasto:
- 160ml ciemnego piwa Guinness, 
- 150g miodu, 
- 180ml oleju, 
- 2 jajka, 
- 1,5szkl mąki pszennej,
- 2 łyżki kakao, 
- 1 łyżeczka imbiru, 
- 2,5 łyżeczki cynamonu, 
- 1 i 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej, 
lukier:
- ok. 5 - 7 łyżeczek cukru pudru, 
- odrobina soku pomarańczowego. 

Piwo wlać do małego rondelka, zagotować i odstawić do wystudzenia. W misce połączyć mąkę, kakao, imbirem, cynamonem i sodą. W drugiej misce utrzeć jajka z miodem (ew. cukrem) i olejem. Ciągle miksując dodawać naprzemiennie piwo i mieszankę z mąką. Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 175st ok. godziny - u mnie 45min - do tzw suchego patyczka. 
Przygotować lukier - połączyć ze sobą sok i cukier puder. Polać przestudzone ciasto, można udekorować jakąś posypką. 

2 komentarze: