18 stycznia 2016

Smak dzieciństwa: serowe oponki

Bardzo lubiłam kiedy mama je robiła. Takie proste, a takie smaczne... Najlepsze to były te "kropeczki" ze środka... :) W związku z tym, że zbliża się tłusty czwartek chciałam się z Wami nimi podzielić... :) Przepis mojej mamy, która ma go od babci... :) I tak - z pokolenia na pokolenie... :) Polecam!
Aktualizacja ;) Mama mówi, że zapomniała mi powiedzieć, by dodać proszku do pieczenia.... :) 

Potrzebujemy: 
- 250g mąki pszennej, 
- 300 - 400g sera twarogowego półtłustego (u mnie z Jasienicy), 
- 2 łyżki cukru, 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 1 jajko, 
- 1 żółtko, 
- olej,
- cukier puder. 

Mąkę wsypać do miski. Dodać rozdrobniony ser, cukier, jedno całe jajko i 1 żółtko, proszek. Zagnieść ciasto. Rozwałkować lekko oprószając mąką. Wycinać koła szklanką, a nakrętką z butelki mineralnej małe kółeczka w środku. Smażyć na głębszym oleju do zarumienienia z dwóch stron. Przełożyć na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym do odsączenia. Posypać cukrem pudrem i już! :) Smacznego :) 


3 komentarze:

  1. O, ja kiedyś robiłam takie malutkie pączki, też serowe. Ciekawe, czy to ten sam przepis, muszę sprawdzić.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam,pamiętam jak kiedyś pomagałam mojej mamie przy takich oponkach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a idź kusić gdzieindziej :)

    OdpowiedzUsuń