14 maja 2017

Maga - domowa przyprawa

W domu mam wielbiciela magi... :) Nigdy nie kupowaliśmy tyle magi co teraz :P Chcąc, żeby był zdrowy i cieszył się swoimi dziewczynami jak najdłużej postanowiłam znaleźć zdrowe zastępstwo dla magi :) Znalezione TUTAJ, wykonane - w smaku inne niż maga, ale intensywne - zmienia smak dania, zupy. Połówek spróbował nawet z rosołem... Nie był zachwycony, ale stwierdził, że można się przyzwyczaić... Także chyba mogę zaliczyć mały sukces na koncie w sprawie Połówkowego zdrowia :D 

Potrzebujemy: 
- lubczyk (u mnie 2 doniczki z Lidla), 
- 5dag suszonego lubczyku (niestety ja go nie dodałam, bo nigdzie nie mogłam kupić),
- 1 łyżka ziaren czarnego pieprzu, 
- 2 duże łyżki soli,
- 1 łyżka sosu sojowego,
- 1 duża cebula, 
- kilka listków laurowych, 
- kilka ziaren ziela angielskiego,
- 2 suszone grzyby,
- 250ml wody.

Lubczyk ugnieść w moździerzu na pastę - dodać troszkę soli, będzie to łatwiejsze do wykonania. Cebulę pokroić w plastry i wrzucić do średniej wielkości garnka (1 - 15l). Dodać pozostał składniki. Umieścić garnek na małym ogniu, doprowadzić do wrzenia i gotować ok.20min. Przelać płyn przez sitko. Przechowywać w zamkniętym słoiczku (butelce) w lodówce. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz