4 maja 2017

Pieczywo chrupkie, najlepsze!!!

Miałam przyjemność spróbować tych chlebków na warsztatach Thermomixa. Były mega pyszne! Postanowiłam je zrobić i będą u nas - mam nadzieję - w stałej "ofercie", szczególnie jako dodatek do sałatek do pracy... A praca coraz bliżej... Kończy się macierzyński :) 

Potrzebujemy (1 blacha od piekarnika):
- 130g płatków owsianych górskich,
- 130g mąka pszenna (lub żytnia),
- 130g ziarna (słonecznik, sezam, siemię, pestki dyni),
- 1 czubata łyżeczka soli, 
- 50g oleju, 
- 400g wody. 

Wszystkie składniki wrzucić do naczynia TM (lub miksera...), ustawić 10sek., obr wsteczne 4. Pozostawić na kilka minut by mieszanka trochę napęczniała. Blachę do piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać przygotowaną masę i równo rozprowadzić. Piec 20min w 160st. Po tym czasie wyjąć i pokroić nożem do pizzy. Włożyć ponownie do piekarnika i piec do zarumienienia, lub wysuszenia całej masy - piekłam kolejne 20min w 160st, potem zwiększyłam temperaturę do 180st i piekłam jeszcze z 15min. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz