28 maja 2017

Pesto z suszonych pomidorów

Poznałam je dzięki mojej Sis, która zrobiła to pesto na ostatnie rodzinne posiedzenie ;) Niebo w gębie! Przepyszne! Idealnie smakuje na waflach kukurydzianych lub krakersach! Zniknęło w mgnieniu oka!! 
A przepis pochodzi z Filozofii Smaku :) 

Potrzebujemy: 
- 100g suszonych pomidorów,
- 1 ząbek czosnku,
- 15 dużych liści bazylii, 
- 2 łyżki orzechów nerkowca, 
- 3 - 4cm kawałek parmezanu,
- sól, 
- oliwa z zalewy po pomidorach. 

Orzechy podprażyć na suchej patelni (nie jest to warunek konieczny, za drugim razem pominęłam ten punkt a pesto w smaku się nie różniło). Pomidory wyjąć z zalewy i wrzucić do naczynia miksującego TM, dodać pozostałe składniki - oliwę z zalewy dodawać stopniowo - ja dodałam 6 - 7 łyżek, bo dałam też odrobinę więcej pomidorów. Zmiksować zwiększając obroty maks do 7. Ja musiałam przerywać i zgarniać składniki na dno naczynia. Dodać jeszcze ew oliwę z suszonych pomidorów i ponownie zmiksować. Przechowywać w lodówce ok. tygodnia w zamkniętym pojemniczku. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz