31 stycznia 2018

Szpinakowe naleśniki z kremowym serkiem

Trochę wątpiłam czy to będzie smaczne...ale było bardzo dobre! Kolejny wypróbowany przepis z kolekcji na TM. Nam brakowało troszkę do tego jakiegoś sosu... Może następnym razem czosnkowy?

Potrzebujemy:
naleśniki:
- 250g mleka, 
- 250g wody mineralnej gazowanej,
- 400g szpinaku rozdrobnionego, uprzednio rozmrożonego,
- 250g mąki pszennej,
- 2 jajka,
- 2 łyżki oleju,
- 1,5 łyżeczki soli, 
nadzienie: 
- 300g serka śmietankowego,
- 6 gałązek szczypiorku, 
- 0,5 łyżeczki czarnego pieprzu. 

Do naczynia miksującego TM wlać mleko i wodę, dodać szpinak i zmiksować 15sek./obr.8. Dodać mąkę, jajka, olej i sól, zmiksować 10sek./obr.6. Przełożyć do miski i odstawić na 15min. 
Patelnię rozgrzać i natłuścić - ja dawałam kropelkę oleju. Wylewając chochelką ciasto rozprowadzić go po całej powierzchni - u mnie wyszło dość gęste więc pomagałam sobie pędzelkiem. Smażyć na średnim ogniu ok.1min lub do momentu, aż naleśnik się przyrumieni. Przewrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze 20sek. Gotowy naleśnik przełożyć na talerz. Usmażyć wszystkie nalesniki. 
W misce umieszać ser z pokrojonym szczypiorkiem i pieprzem. Każdy naleśnik smarować serkiem i zwijać w rulon. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz