29 stycznia 2020

Placki z batatów

Placki z batatów znalazłam na stronie Kwestii Smaku - jakże by inaczej :P Większość ciekawych, apetycznych przepisów znajduję właśnie tam ;) 
Ciekawa opcja, ale.... No właśnie. Ale piekłam najpierw na oleju, na patelni. Niestety musiałam to odchorować. Placki jakoś mocno nasiąkły tłuszczem, a mnie bolała wątroba i żołądek. Mężowi upiekłam w piekarniku i to było o wiele lepsze, zdrowsze i smaczniejsze rozwiązanie, które całym sercem Wam polecam!!! Córce nie smakowały, powiedziała, że są dziwne i jakieś słodkie ;) 

Potrzebujemy: 
- 1 batat, ok. 300g, 
- 0,5 małej cebuli, 
- 1 ząbek czosnku, 
- 2 jajka, 
- 3 pełne łyżki mąki pszennej, 
- sól, pieprz, 
- 0,5 łyżeczki papryi, 
- 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej, 
- 1/3 łyżeczki kurkumy, 
do podania: 
- śmietana, 
- pomidor, 
- cebula. 

Batata obrać i zetrzeć na tarce, na dużych oczkach. Umieścić w misce. Zetrzeć cebulę i dodać do miski. Dodać pozostałe składniki - przeciśnięty przez praskę czosnek, jajka, mąkę, sól, pieprz i przyprawy. Dokładnie wymieszać. Rozgrzać patelnię, olej, nakładać po 1 łyżce ciasta, rozprowadzić na cienki placek. Smażyć ok 3min. na umiarkowanym ogniu. Smażyć obustronnie. Odkładać na papierowy ręcznik. 
Ja polecam jednak upiec w piekarniku. Wyłożyć blachę papierem, lekko pędzelkiem posmarować oliwą i piec. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz