29 lutego 2020

Pulpeciki sycylijskie z makaronem

Fajny pomysł na obiad zaczerpnięty z Kwestii Smaku, w miarę szybki i godny polecenia. 

Potrzebujemy:
pulpeciki:
- 500g filetu z indyka, zemleć, 
- 30g jasnej bułki + 4 łyżki mleka, 
- 2 łyżki kaparów, 
- 10 oliwek, 
- 2 łyżki rodzynek, 
- 2 gałązki natki pietruszki, 
- 1 ząbek czosnku, 
- sól, pieprz, 
- 2 łyżki oliwy z oliwek, 
- 1 łyżka masła, 
sos pomidorowy: 
- 1 łyżka oliwy, 
- 3 ząbki czosnku, 
- 2 puszki pomidorów bez skórki, 
- 400ml bulionu, 
dodatkowo: 
- 200g makaronu kolanka 
- tarty parmezan, 
- ew. świeża bazylia. 

Do dużego garnka wlać łyżkę oliwy, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i podsmażyć. Dodać pomidory z puszek i zagotować. Wlać gorący bulion, doprawić pieprzem i szczyptą soli, gotować ok. 30min. 
Do zmielonego mięsa dodać namoczoną w mleku bułkę, posiekane kapary, oliwki, rodzynki, natkę pietruszki i przeciśnięty przez praskę czosnek. Doprawić solą i pieprzem, dobrze wszystko wymieszać. Wilgotnymi dłońmi formować małe pulpeciki. 
Na patelni rozgrzać 2 łyżki oliwy i jedną masła, i obsmażyć pulpeciki.

Jeśli robicie wszystko w jeden dzień to w tym momencie do sosu dodajecie makaron i gotujecie 5min. Potem dodajecie pulpeciki i całą zawartość patelni, mieszacie i gotujecie jeszcze 15min. 

Ja dzieliłam to na dwa etapy, bo obiad szykowałam dzień wcześniej. Żeby makaron nie napęczniał od sosu i nie zjadł go całego to po obsmażeniu pulpeciki dodałam do sosu pomidorowego razem z zawartością patelni, a na drugi dzień ugotowałam osobno makaron i wymieszałam z sosem. Wyszło super. 

Przed podaniem posypać parmezanem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz