18 maja 2015

Szparagi z jajkiem sadzonym

Drugie podejście do szparagów i zdecydowanie dużo bardziej smaczniejsze, choć i tak szału nie ma i nic nie urywa :) Myślę, że nie jest to nasze ulubione warzywo i raczej rzadko będzie wykorzystane w mojej kuchni. Przepis od Tysi :) 

Potrzebujemy (2 porcje):
- 6 szparagów, 

- 2 (lub 4) jajka, 
- sól, 
- pieprz, 
- szczypta cukru, 
- 2 łyżeczki masła, 
- pieczywo. 

Szparagi umyć i odciąć zdrewniałe końce, gotować w osolonej i lekko posłodzonej wodzie ok. 8min (ja gotowałam na płasko, Tysia w wąskim a wysokim garnku na stojąco i związywała szparagi w pęczek). 
W piekarniku grillować pieczywo posmarowane masłem czosnkowym. 
Na patelni przygotować jajka sadzone - oprószyć je solą i pieprzem. 
Szparagi wyjąć z wody i ułożyć na talerzu, polać roztopionym masłem. Położyć na nie gotowe jajko sadzone i obok grzanki z pieczywa.


2 komentarze:

  1. Ola, a może spróbuj te białe? Jadłam takie u kuzynki w sosie chyba serowo-śmietanowym, były pyszne.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam szparagi,z checią skorzystam z tego pomysłu :) pozdrawiam :)
    Say Yes to the kitchen

    OdpowiedzUsuń