17 listopada 2016

Chleb, domowy

Coś mi te chleby nie wychodzą... Moja mama znalazła mi przepis mojej Cioci. Postanowiła wypróbować i zrobić... I muszę przyznać, że wyszedł całkiem nieźle. Jest bardzo smaczny, nie kruszy się tak bardzo jak mój poprzedni chleb orkiszowy (zdjęcia i przepisu na blogu brak), ale nadal się trochę kruszy i nie da się ukroić cieniutkiej kromeczki... Ale smak - wyśmienity. 

Potrzebujemy (1 keksówka):
- 10dag drożdży, 
- 1 łyżka cukru, 
- 500ml letniej wody, 
- 1,5 łyżeczki soli, 
- 500g mąki pszennej, 
- 1 i 1/4szkl płatków owsianych górskich, 
- garść pestek słonecznika, 
- 0,25szkl siemienia lnianego. 

Drożdże, cukier, sól i wodę umieścić w naczyniu miksującym. Podgrzać 2min./37st./obr.1 i odstawić na 10min. Po tym czasie dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto 3min/interwał. Ciasto przełożyć do natłuszczonej keksówki, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok.1godz. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180st, grzanie góra dół i piec ok.1,5godz. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz