15 listopada 2016

Ser żółty domowy

Na grupie Thermomixa wszyscy kusili tym domowym serem żółtym. Postanowiłam i ja zrobić... Smak - zaskakujący - rzeczywiście smakuje jak ser żółty! :) Na pewno nie będzie to jedyny ser przy którym zostanę, ze względu na brak czasu nadal będę kupować sklepowy. Mimo wszystko - spróbujcie chociaż raz ;) 

Potrzebujemy: 
- 950g mleka świeżego min.2%, 
- 1kg twarogu tłustego, 
- 100g masła, 
- 1,5 łyżeczki soli, 
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej, 
- 2 jajka, 
- 100g gęstej śmietany 18%, 
opcjonalnie: 
- dodatki: czarnuszka, papryka słodka, kminek...

Do naczynia miksującego wlać mleko, podgrzewać 7min./90st./obr. 2. Dodać twaróg i ponownie grzać 7min./90st./obr.2. Dobrze odcedzić przez koszyczek (z powstałej serwatki możecie zrobić chleb...). Do naczynia miksującego (nie myjć go) dodać masło, podgrzać 3min./50st./obr.2. Dodać odcedzony ser i podgrzewać 6min./90st./obr.2. Dodać pozostałe składniki i ew. dodatki, podgrzewać 2min./100st./obr.2. Energicznie wyciągnąć ser na sitko wyłożone gazą i pozostawić do wystygnięcia. Ja podzieliłam masę i tą mniejszą część (na próbę) posypałam czarnuszką. 


2 komentarze: