17 stycznia 2017

Hummus

Chodził za mną hummus już jakiś czas. Kilka tygodni temu zrobiłam sobie w TM swoją pastę tahini i w sumie nie miałam pomysłu na to jak ją wykorzystać. Wczoraj została w końcu zużyta :) 
A przepis na hummus z jadłonomii

Potrzebujemy: pasta tahini: 
- 200g sezamu, 
- 20g oleju sezamowego,
hummus: 
- 1szkl suchej ciecierzycy, 
- 2,5szkl wody, 
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej, 
- 1szkl pasty tahini, 
- 1/3szkl lodowatej wody, 
- 3 łyżki soku z cytryny, 
- 3 ząbki czosnku, 
- sól, 
- do podania: oliwa z oliwek, papryka słodka, natka pietruszki, orzeszki piniowe. 

Pasta tahini: 
Nasiona sezamu umieścić w TM, uprażyć 8-10min./100st./obr.1. Zmielić nasiona 20sek./obr.10. Sezam ściągnąć na dno naczynia miksującego, dodać olej i zmiksować 10sek./obr.9. Zebrać na dno naczynia i powtórzyć miksowanie. Przechowywać w szczelnie zamkniętym słoiku w lodówce. 
Hummus: 
Wieczór ciecierzycę namoczyć w 2,5szkl wody z dodatkiem 1 łyżeczki sody oczyszczonej. Zostawić na noc. Następnego dnia ciecierzycę odcedzić, opłukać, zalać świeżą wodą, dodać 1 łyżeczkę sody i zagotować. Gotować ok 40min, ciecierzyca musi się dać bez problemu rozgnieść w palcach, musi być maślana w środku. Ugotowaną cieciorkę dokładnie opłukać. Do naczynia miksującego wrzucić ciecierzycę, dodać pastę tahini, sól, sok z cytryny i obrany czosnek. Wszystko zmiksować na gładką masę - 2-3min./obr.7,5-8 - robiłam to z pomocą kopystki. Po tym czasie miksować kolejne 2-3min i dolewać pomału lodowatą wodę. Tu miksowałam już na obrotach 4-5, bo na wyższych Thermomiś wydawał dziwne dźwięki i się o niego bałam :D 
Przełożyć hummus do słoika, przechowywać w lodówce przez 5dni. 
Podawałam na talerzyku, z oliwą z oliwek, posypane słodką papryką i natką pietruszki. Pokroiłam do tego w słupki ogórka i marchewkę. Było pysznie! Można też na pieczywo. Polecam ;) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz