16 lutego 2017

Calzone z mozzarellą, pomidorami i jajkiem

Apetycznie wyglądające calzone mocno mnie skusiło... ale - jak to się mówi - nic mi nie urwało jak już zjedliśmy. Dobre, jadalne, ale... więcej nie powtórzę raczej ;) Mi osobiście mocno przeszkadzała szybka parmeńska. Piekłam dużo dłużej niż było podane w przepisie a i tak mi się mocno nie zarumieniło.



Potrzebujemy (4 porcje):ciasto:
- 220g wody,
- 1 łyżeczka cukru, 
- 20g drożdży, 
- 400g mąki chlebowej, 
- 30g oliwy z oliwek, 
- 1 łyżeczka soli, 
nadzienie: 
- 300g sera mozzarella, 
- 250g pomidorów dojrzałych, 
- 20g oliwy z oliwek, 
- 1 szczypta soli, 
- 100g szynki parmeńskiej, 
- 10g liści bazylii, 
- 4 jajka.

Ciasto:
Do naczynia miksującego wlać wodę, dodać cukier i drożdże. Wymieszać 20sek./obr.2. Dodać mąkę, oliwę, sól i wyrobić ciasto 2min./interwał. Ciasto umieścić w dużej, natłuszczonej misce, przykryć ściereczką kuchenną i odłożyć w ciepłe miejsce na ok.2godz. Umyć naczynie miksujące.
Nadzienie: 
Do naczynia miksującego włożyć ser mozzarella, rozdrobnić 2sek./obr.5. Przełożyć do miski wyłożonej ręcznikiem papierowym.
Do naczynia miksującego włożyć pomidory, dodać oliwę, sól i rozdrobnić 2sek./obr.5. Nadmiar płynu odsączyć przy pomocy koszyczka. Dodać odsączoną mozzarellę, pokrojoną szynkę i liście bazylii. Wymieszać 4sek./obr.3. 


Piekarnik nagrzać do 200st.
Wyrośnięte ciasto podzielić na 4 części. Każdą część rozwałkować na placek o średnicy ok 26cm. Na każdy placek rozłożyć po 1/4 nadzienia - na boku, tak by drugą częścią placka przykryć nadzienie i zlepić. Brzegi ciasta nawilżyć wodą. W nadzieniu zrobić dołeczek i wbić w niego jajko. Zlepić dobrze ciasto i uformować falbankę. 

Piec na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, piec 20 - 25min (u mnie dużo dłużej bo chciałam by się mocniej zarumieniły...). 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz