20 lutego 2017

Tajski burger

Specjalnie dla Połówka tajski burger z kolekcji przepisów TM. Ostry, dobry, można polecić. W przepisie jest świeża trawa cytrynowa, ja miałam tylko suszoną, dałam więc taką. Pominęłam pieczarki, gdyż ich nie lubię... w żadnej postaci oraz sos rybny, który również u mnie nie przejdzie :) 

Potrzebujemy (4szt):
- 1 łodyżka trawy cytrynowej (u mnie suszona), 
- 1 papryczka chilli, 
- 2 ząbki czosnku, 
- 2 dymki, 
- 0,5 łyżeczki soli, 
- 400g mielonego mięsa wołowego, 
- pikantny sos chilli, 
- bułki, 
- liście sałaty, 
- marchew, 
- cebula.

Do naczynia miksującego TM włożyć trawę cytrynową, papryczkę chilli (bez gniazd nasiennych), czosnek i rozdrobnić 5sek./obr.8. Składniki zgarnąć na dno naczynia miksującego. Dodać dymki pokrojone na ok 2cm kawałki i rozdrobnić 3sek./obr.6. Składniki zgarnąć na dno naczynia. Dodać sól, mięso mielone, wymieszać 15sek./obr.3. Przełożyć do miski.
Marchew obrać i pokroić w paski julienne. Przygotować liście sałaty i plastry cebuli.
Z mięsa uformować 4 burgery o średnicy ok. 10cm. Na patelni grillowej rozgrzać odrobinę oleju słonecznikowego. Burgery smażyć obustronnie do zarumienienia. 

Bułki przekroić na pół i podsmażyć na patelni (można ściągnąć burgery, przykryć je by nie wystygły i podpiec bułki. Na spodzie bułki rozsmarować sos chilli, ułożyć liść sałaty, burgera, paski marchewki, cebulę. Górną część bułki posmarować sosem chilli i przykryć burgera. 
Smacznego!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz