15 czerwca 2014

Kurczak w jogurtowej marynacie

Szukałam czegoś szybkiego na obiad i na blogu zdrowe odżywianie znalazłam ciekawy przepis na kurczaka marynowanego w jogurcie. Postanowiłam wypróbować tę propozycję i jestem zadowolona. Z czystym sumieniem mogę Wam polecić takiego kurczaka :) 
Mięso podałam z warzywami na patelnię, a mój mężczyzna zrobił do tego sałatę ze śmietaną - z własnego ogródka ;)


Potrzebujemy (4 porcje): 
- 3 filety z kurczaka,
- 2 -3 łyżki jogurtu naturalnego, 
- 4 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę, 
- sól, 
- pieprz, 
- papryka słodka, 
- papryka ostra, 
- curry, 
- kurkuma, 
- rozmaryn. 
Dodatkowo: warzywa na patelnię np. z Hortexu.
 
Kurczaka opłukać, oczyścić z kostek i włókien, pokroić w kostkę. Zalać jogurtem - dodać czosnek i przyprawy (nie przesadźmy :)). Włożyć do lodówki na co najmniej godzinę (u mnie cała noc). Po tym czasie mięso usmażyć na patelni bez dodatku tłuszczu. 
W międzyczasie na drugiej patelni przygotować warzywa: na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić mrożone warzywa, przykryć - od czasu do czasu przewracać, doprawić solą i ziołami prowansalskimi.  
Sałatę umyć, pociąć (porwać lub nożem) na mniejsze kawałki. Przed samym podaniem posolić i dodać śmietanę - wymieszać.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz