3 czerwca 2014

Wegetariański kapuśniak

Szukając pomysłu na zupę trafiłam na bloga Pani Doroty i zaintrygował mnie ten kapuśniak. Postanowiłam wypróbować przepis - zmieniłam ilość pomidorów z 5 na 3, zwiększyłam ząbki czosnku z 2 na 4. Wizualnie zupa jest bardzo wiosenna i aż się prosi, by ją zjeść :)W smaku jest równie dobra jak wygląda, lekka i na pewno nisko kaloryczna. Polecam :)

Potrzebujemy: 
- kapusta biała (ok. 1kg), 
- papryka czerwona, 
- papryka żółta, 
- 4 ząbki czosnku, 
- 6 ziarenek pieprzu, 
- pół pęczka selera naciowego, 
- 3 pomidory, 
- pęczek cebuli dymki, 
- pół pęczka natki pietruszki, 
- pół pęczka koperku, 
- sól,
- pieprz, 
- maga,
- 3 ziarna ziela angielskiego, 
- 2 liście laurowe. 

Warzywa umyć. Papryki pozbawić gniazd nasiennych. Pomidory sparzyć i ściągnąć skórkę. Wszystkie warzywa (dymkę w całości razem z zieloną częścią) pokroić na średnie (raczej mniejsze niż większe) kawałki, kapustę poszatkować. Wszystkie warzywa i przyprawy (delikatnie z solą!) umieścić w dużym garnku (5l), zalać wrzątkiem i zagotować. Gotować na małym ogniu,pod przykryciem, do czasu, aż wszystkie warzywa będą miękkie (ok. 20-30min). Doprawić solą, pieprzem, magą - ja dałam również troszkę kminku mielonego.
Posiekać po połowię pęczka natki i kopru i podawać.       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz