6 sierpnia 2014

Dwa kurczaki w chipsach i najlepszy szpinak na świecie!

Dawno, dawno temu robiłam kotlet panierowany w chipsach paprykowych. Wiem, że to nic specjalnego, choć nie robi się tego często... ale pojawi się tutaj dla potomnych :) Zastanawiałam się z czym to podać taki kotlecik... i wpadł mi do głowy szpinak, który w poniższej postaci po prostu ubóstwiam i mogłabym go jeść samego! :) Oprócz zwykłego kotlecika przygotowałam jeszcze drugi rodzaj mięsa w chipsach, znaleziony na tym blogu: klik!
Wrażenia... zdecydowanie wersja czosnkowa bardziej przypadła nam do gustu. 

Na obydwa przepisy zużyłam w sumie 150g chipsów. 

Filet z kurczaka panierowany w chipsach paprykowych. 

Potrzebujemy:
mięso:
- filet z kurczaka, 
- mąka,
- jajko, 
- chipsy paprykowe,
szpinak:
- 1op mrożonego szpinaku (liście),
- ok.50g sera Lazur błękitnego,
- ok.50g camembert,
- 2 łyżki śmietany,
- 1 cebulka,
- 3-4 ząbki czosnku,
- 1 łyżka oliwy,
- 1 łyżka masła,
- sól, pieprz.   


Najpierw przygotowujemy szpinak. Cebulę i czosnek poszatkować w drobną kostkę. Na dużą patelnię dać po 1 łyżce oliwy i masła, rozgrzać i zeszklić czosnek z cebulą. Dodać szpinak i przykryć. W między czasie w osobnym garnuszku dodać 2 łyżki śmietany i ser pokrojony w kostkę (można użyć też innych serów, albo np. zamiast 2 rodzai - jeden, z gorgonzolą jest równie smaczne). Podgrzewać cały czas mieszając aż stworzy się jednolita masa. Wlać do rozmrożonego i podsmażonego szpinaku. Wymieszać. Doprawić solą i pieprzem.
Filety z kurczaka umyć i oczyścić ze wszystkich włókien. Obtoczyć w mące, jajku i pokruszonych chipsach. Smażyć na rozgrzanej patelni. 

Czosnkowy kurczak w chipsach

Potrzebujemy:
mięso:
- filety z kurczaka, 
sos czosnkowy:
- 5 łyżek jogurty naturalnego,
- 3 - 4 ząbki czosnku, 
- sól, pieprz, zioła prowansalskie. 


Przygotować sos. Czosnek przecisnąć przez praskę. Wszystkie składniki wymieszać. Doprawić. 
Mięso umyć i oczyścić z włókien. Pokroić na mniejsze kawałki. Zamoczyć w sosie czosnkowym, obtoczyć w chipsach paprykowych. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez ok. 35min w 180st.    



Po lewej kotlet, po prawej wersja czosnkowa :) 

1 komentarz:

  1. Szpinak mnie zainteresował! Do chipsów mam stosunek ambiwalentny.;)

    OdpowiedzUsuń