16 lutego 2015

Deser z serduszkiem

Szukając inspiracji na walentynkowy deser trafiłam na bloga pin-upcake i... zdecydowałam się go zrobić. Deser wydaje się być łatwy do zrobienia, jednak bez pomocy Mamy zrobienie go byłoby zbyt utrudnione i pewno nie wyszłoby tak dobrze. Pomoc potrzebna mi była przy umieszczaniu serduszek i zalewaniu ich galaretką. Może brak mi jakiś umiejętności manualnych...? :)
Uwaga do deseru: masa z mleka zagęszczonego i wina była... mało ciekawa i smaczna. Osobiście - następnym razem (o ile taki będzie) dodałabym do niej cukru. Poza tym - bez zastrzeżeń :) 


Potrzebujemy (4 porcje):
masa biała:
- 350ml mleka skondensowanego, 
- 0,5szkl wina białego,
- 2 łyżeczki żelatyny, 
- woda, 
galaretka:
- 3 galaretki wiśniowe, 
- woda, 
bita śmietana:
- 350ml śmietany kremówki, 
- 4 - 5 łyżeczek cukru pudru, 
- 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego, 
do dekoracji:
- wiórki czekoladowe.

Masa biała: 
W garnku zagotować mleko z winem. W międzyczasie przygotować żelatynę: 2 łyżeczki wsypać do garnuszka i zalać odrobiną wody (tak, by ją przykryło) - odstawić. Postawić żelatynę na delikatnym ogniu, by się rozpuściła i gdy mleko z winem się zagotuje delikatnie wlać żelatynę i dobrze wymieszać. Przelać na duży, a w miarę płaski talerz i pozostawić do wystudzenia i całkowitego wystygnięcia. 
Galaretka: 
Odmierzyć kieliszkami, w których zamierzamy przyszykować deser ilość potrzebnej nam wody. Zagotować ją, wsypać galaretki* i wymieszać. Odstawić. 
Z zastygniętej masy z mleka wyciąć serduszka. Bardzo uważnie, starając się nie pobrudzić kieliszka włożyć je do środka i przyłożyć do szkła (uwaga - serduszka nie chcą się dać już potem przesunąć) i delikatnie zalać tężejącą galaretką. Odstawić do lodówki do całkowitego stężenia. 
Bita śmietana:
Śmietanę ubić na sztywno z dodatkiem cukru i ekstraktu waniliowego. Przełożyć do rękawa cukierniczego i udekorować pucharki. Posypać wiórkami czekoladowymi. 

* ja dysponowałam dużymi kielichami (jeden to ok. 400ml płynu), więc potrzebowałam 3op galaretki. Jeśli macie mniejsze kieliszki, wystarczą Wam 2op galaretki.   

1 komentarz: