26 września 2016

Mini serniczki z masłem orzechowym

Nasza córa skończyła pół roku... Tak szybko to zleciało... :)
Dziadziu dopominał się o tort, śmiałam się, że chyba muszę zrobić pół tortu skoro to pół roku :) Postanowiłam jednak, że zrobię te mini serniczki, które już jakiś czas temu pojawiły się na mojej liście do zrobienia. Przepis pochodzi od Doroty z Moje Wypieki. Nie wyszły mi idealnie, nie miałam wysokich papilotek na muffinki, a i z polewą trochę przekombinowałam, bo dałam całą czekoladę i trochę więcej śmietany no i była dość płynna... ;) 

Polecam, bo są bardzo pyszne ;) 

Potrzebujemy (12szt.):
spód:
- 100g herbatników,
- 50g masła orzechowego,
masa serowa (wszystkie składniki w temp. pokojowej):
- 500g sera na sernik z wiaderka, 
- 2 duże jajka, 
- 140g cukru (dałam cukier puder trzcinowy),
- 180g masła orzechowego, 
- 45ml śmietany 30%,
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii, 
- 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej. 
wierzch:
- 85g czekolady mlecznej, 
- 55ml śmietany 30%,
- 10g masła,
- pokruszone herbatniki,
- orzechy ziemne solone. 

Herbatniki pokruszyć - ja zrobiłam to w blenderze, przełożyć do miski, dodać masło orzechowe i razem wymieszać - masa może być sypka (choć ja bym tam jednak dodała troszkę masła...).
Formę na muffinki wyłożyć papilotkami, do każdej nałożyć pełną łyżkę pokruszonych herbatników i ubić - ja zrobiłam to nóżką od kieliszka. 
Wszystkie składniki na masę serową umieścić w misce i wymieszać do połączenia się wszystkich składników. Masę przełożyć do papilotek (jak macie wysokie papilotki zostawcie ok 3mm miejsca na czekoladę). Piec w piekarniku nagrzanym do 160st., ok 30 - 35min. Masa ma być ścięta. Serniczki mogą wyrosnąć, a następnie opaść. 
Po wystudzeniu przygotować polewę. Śmietanę i masło doprowadzić prawie do wrzenia. Ściągnąć z ognia, wsypać posiekaną drobno czekoladę. Pozostawić na dwie minuty, po czym dobrze wymieszać. Polać serniczki, posypać pokruszonymi herbatnikami i ułożyć kilka orzeszków. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz