30 września 2016

Kotleciki brokułowo - jajeczne

Pyszne i smaczne, i przygotowałam całą masę dzień wcześniej, więc miałam mało roboty :) Podałam z quinoą czerwoną i pomidorami z cebulką. Pyyycha!! 
Przepis pochodzi od Kasi z Gotuję, bo lubię. 

Potrzebujemy (10szt.):
- 7 jajek, 
- mały brokuł, 
- duża cebula, 
- 70g sera żółtego (u mnie cheddar),
- 1 łyżka masła, 
- sól, 
- pieprz, 
- bułka tarta.

6 jajek ugotować na twardo. Wystudzić. Brokuła ugotować w osolonej i lekko posłodzonej wodzie. 
Cebulę obrać i drobno posiekać. Zarumienić na łyżce masła na patelni. 
Jajka obrać i b.drobno poszatkować, wrzucić do miski. Brokuła bardzo drobno poszatkować i dodać do jajek. Dodać przyrumienioną cebulę razem z masłem z patelni. Ser zetrzeć na tarce na drobnych oczkach i dodać do miski. Dodać surowe jajko (można dodać drugie, jeśli masa nie będzie się kleić, u mnie wystarczyło jedno), sól, pieprz. Wszystko wymieszać. Ja zostawiłam na noc w lodówce, masa dzięki temu fajnie się kleiła. Formować małe kotleciki, obtoczyć w bułce tartej i smażyć na maśle do zarumienienia. 


1 komentarz: