22 września 2016

Placki dyniowe

Kupiłam dynię, to trzeba coś z niej zrobić... :) I tak trafiłam na placki serowo-dyniowe (Kwestia Smaku), a że jesteśmy z Połówkiem we dwoje to zmniejszyłam podaną porcję o połowę, bo wydawało mi się, że wyjdzie z tego strasznie dużo placków... ;) No i tak... wyszło mi 6 małych placków :) Dobrze, że mieliśmy jeszcze zupę z wczoraj :D 

Potrzebujemy (6 małych placków): 
- 100g surowej dyni,
- 1/4 łyżeczki mielonego imbiru, 
- 100g białego sera, 
- 15g rodzynek, 
- 2 łyżki cukru, 
- 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią, 
- 1 jajko, 
- 2 łyżki mąki pszennej, 
- cynamon,
- masło,
dodatkowo: 
- śmietana 18%, 
- cukier.

Dynię zetrzeć na małych oczkach na tarce. Na patelni rozgrzać łyżkę masła i wrzucić startą dynię. Smażyć ok 5-7min, aż dynia zmięknie. Przełożyć na talerz i wystudzić. Ser rozdrobnić widelcem i wrzucić do miski. Dodać cukier i cukier waniliowy, rodzynki i żółtko. Wszystko wymieszać. Dodać dynię i ponownie wymieszać. 
Białko ubić ze szczyptą soli na pianę. Dodać do masy serowo-dyniowej. Dodać mąkę i cynamon. Wszystko razem wymieszać. Rozgrzać patelnię z masłem. Smażyć placki na złoto - mi się trochę przypiekły, bo mnie córa wzywała :) 
Śmietanę wymieszać z cukrem (u mnie 4 łyżki śmietany + 3 łyżeczki cukru) dobrze wymieszać. 
Podawać ze śmietaną, bądź konfiturą np.pomarańczową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz