16 września 2016

Tarta warzywna

Już dawno, bardzo dawno temu trafiłam na tą tartę u Magdy. Leżała tak na mojej liście do zrobienia, ale przyszedł na nią czas! Możecie do niej dodać tak naprawdę wszystko co macie ;) Pyszna, pożywna... no i szybka :) Ja przygotowałam ciasto dzień wcześniej - następnego dnia na upieczony blat dałam wszystko i upiekłam :)
Nie wiem dlaczego masa jajeczna nie ścięła mi się dobrze w całości (może za dużo śmietany?), ale i tak było pyyychaaaa.




Potrzebujemy:
ciasto:
- 250g mąki pszennej, 
- 125g zimnego masła, 
- 2 jajka, 
- łyżeczka soli, 
- odrobina zimnej wody, 
wierzch (u mnie):
- mały brokuł, 
- 0,5 łyżeczki cukru, łyżeczka soli, liść laurowy,
- mała cebula czerwona, 
- kawałek papryki czerwonej, 
- kawałek papryki żółtej, 
- częściowo suszone pomidory (Lidl), 
- oliwki z migdałami, 
- 1 kulka mozzarelli, 
- 2 jajka, 
- 1 ząbek czosnku, 
- 180g śmietany 36%, 
- sól, pieprz. 

Ciasto:
Masło posiekać w kostkę i wrzucić do miski miksera. Dodać mąkę, sól i jajka. Użyć końcówki do ciasta (takie spirale) i zagnieść ciasto do momentu, aż nabierze konsystencji piaski. Dodać łyżkę zimnej wody i zmiksować. Dodać drugą łyżkę wody i wymieszać. Ciasto ma być w całości, bez problemu powinno się je ulepić w kulkę. Taką kulkę lekko spłaszczyłam, włożyłam do folii spożywczej i na chwilę do zamrażarki. 
Po ok. 20-30min rozwałkować ciasto. Formę na tartę wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć rozwałkowane ciasto, pozakłuwać je widelcem. Piec 10min w 190st. 
Wierzch: 
Brokuła podzielić na różyczki, opłukać. Ugotować w osolonej i lekko posłodzonej wodzie z dodatkiem liścia laurowego - ok 7min aż łodyżki będą dość miękkie, by wbić w nie widelec. Odcedzić. Paprykę pokroić w kosteczkę. Cebulę obrać i pokroić bardzo drobno (następnym razem chyba ją dodatkowo zeszklę na maśle). Na tarcie ułożyć brokuła, posypać papryką i cebulą. ułożyć suszone pomidory i oliwki. Mozzarellę pokroić w kostkę i "powtykać" pomiędzy warzywa. W garnuszku przygotować masę jajeczną: 2 jajka, 1 ząbek czosnku przecisnąć przez praskę, śmietanę, sól i pieprz i dobrze wymieszać. Polać wierzch. Piec ok 20min w 190st. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz