25 marca 2015

Śniadaniowe placuszki z serka wiejskiego

Moja Sis podsunęła mi fajne placuszki z bloga Tysi. Zrobiłam je w ramach kolacji. Są lekkie, smaczne i (moim zdaniem) najlepiej smakują z Miodelką, natomiast według Połówka - z konfiturą wiśniową :) Spróbujcie! :) 

Potrzebujemy (ok. 12 placków):
- 250g serka wiejskiego, 

- 2 średnie jaja, 
- 5 łyżek mąki, 
- 2 łyżeczki cukru, 
- 1 łyżka oleju, 
- szczypta soli, 
- dżem lub Nutella. 

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno ze szczyptą soli. W drugiej miseczce żółtka dobrze wymieszać z serkiem, cukrem, mąką i olejem. Dodać pianę z białek i wymieszać. Smażyć na rozgrzanej patelni z masłem. Obustronnie - do zarumienienia.  

4 komentarze:

  1. A ten serek wiejski - chodzi o taki z pudełka z napisem serek wiejski?;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiki zjadła cztery :) Bardzo jej smakowały :). Ja nie spróbowałam dieta :)

    OdpowiedzUsuń