21 października 2016

Koncentrat bulionu drobiowego...

...czyli zamiast niezdrowej kostki rosołowej - której i tak nie używałam prawie w ogóle... ;) Teraz do zupek idealna :) 

Potrzebujemy: 
- 300g mięsa drobiowego (u mnie filety, bo nie chciało mi się obierać skrzydełek, udek...),
- 200g warzyw mieszanych (seler, czosnek, cebula, por)
- 8 gałązek mieszanych ziół (u mnie lubczyk, szałwia, mięta, natka pietruszki) - tylko liście, 
- 150g soli (u mnie himalajska),
- 100g białego wina, 
- 1 liść laurowy, 
- 1 goździk, 
- 5 nasion kolendry. 

Do naczynia miksującego włożyć pokrojone w kostkę filety. Rozdrobnić 5sek/obr.7. Przełożyć do innego naczynia. Do naczynia miksującego włożyć wszystkie pokrojone warzywa, liście ziół i rozdrobnić 10sek/obr.5. Dodać sól, mięso, wino, liść laurowy, goździk i nasiona kolendry. Gotować 25min/Varoma/obr.2 (na pokrywę naczynia miksującego można położyć koszyczek, żeby uniknąć chlapania. Na koniec zdjąć koszyczek, założyć miarkę i zmiksować 1min/obr.10. Przełożyć do szczelnie zamkniętego słoiczka, odstawić do ostygnięcia i przechowywać w lodówce. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz