7 października 2016

Tajskie szaszłyki z kurczakiem

Macie ochotę na coś ostrzejszego, ale nie bardzo pikantnego? To polecam te szaszłyki. Lekko pikantne, z warzywami - można przyszykować na grillu, patelni grillowej lub w piekarniku tak jak ja ;) Podałam z pomidorami, dodatkowo keczup i bułka, ale jeśli chcecie możecie podać z ryżem.
Przepis z Filozofii Smaku - dodałam jeszcze sos paprykowy własnej roboty, który dostałam od sąsiadki - dziękuję :) Aaaa i następnym razem koniecznie dodam sól!! 


Potrzebujemy (ok.12szt):
- 2 piersi z kurczaka,
- 2 czerwone cebule, 
- 1 papryka czerwona,
- 4 łyżki mleka kokosowego, 
- 2 łyżki czerwonej pasty curry, 
- 2 łyżki domowego sosu paprykowego.

Patyczki do szaszłyków zamoczyć na ok.30mn w zimnej wodzie. Kurczaka umyć, wysuszyć i oczyścić z włókien i kostek. Pokroić w kostkę i wrzucić do miski. Cebulę obrać i pokroić w ósemki. Paprykę pozbawić z gniazd nasiennych i pokroić w kostkę. Cebulę i paprykę dodać do kurczaka. W miseczce wymieszać mleczko kokosowe, pastę curry i sos paprykowy - wylać do miski z kurczakiem i warzywami i wszystko dobrze wymieszać - najlepiej ręcznie. 
Piekłam w piekarniku - 25min na funkcji grill z cyrkulacją powietrza w 190st., potem poodwracałam szaszłyki i piekłam jeszcze po 5min na funkcji grill - poziom 3 najwyższy. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz